Habitree

10. oktober 2016 Habitree

PRESSEMEDDELELSE                                                                   10. Oktober 2016

JULESTEMNING MED GOD SAMVITTIGHED

Habitree er på markedet med et forslag til at holde en ansvarlig jul… ”Ihvertfald når det gælder Juletræer” siger designer Jonas Støvring med et grin og han fortsætter – ”vores bud på et juletræ tager sit udspring i bæredygtighed, og derfor får vi træerne produceret hos firmaet Kebony. Valget af netop dem skyldes, at de bearbejder ikke-varigt nåletræ således, at det bliver brugbart og fremstår som ædeltræ. Og så har det været vigtigt at træet kunne både FSC certificeres samt få Svanemærket – og de to ting garanteres af Kebony.”

Træet fra Habitree er tænkt sådan, at det ikke alene skal indtage stuen i den søde juletid, men kan stå fremme året igennem. Når pynten er pillet af, kan træet formes på forskellige måder og udgør således en skulptur og forbliver derved bæredygtig stuepynt hele året.

Træet kommer på markedet den 1. oktober og kan bl.a. købes på www.habitree.dk

Habitree er en ny slags juletræ for dem, der vil fejre jul med omtanke i hjemmet eller på arbejdet. Træet er skabt til dig, som værdsætter miljøet lige så højt som et smukt dekoreret træ. Habitree er fremstillet af udsøgt og bæredygtigt træ og kan dekoreres og formes, som du ønsker det. Med sin naturlige skønhed, fleksibilitet og ikke mindst bæredygtighed, giver Habitree dig mulighed for at sprede julestemning med god samvittighed i mange år fremover.

FSC certificering

FSC®-certificering. Forrest Stewardship Council® (FSC®) arbejder for en forvaltning af skovene forbedres på verdensplan, og gennem certificering skaber et incitament til skovejere og ledere, for at følge de bedste sociale og miljømæssige praksisser. FSC® giver en forbindelse mellem skov og den endelige bruger, der sikrer, at produkter med FSC® mærket opretholder principperne og kriterierne , hvilket bringer de højeste sociale og miljømæssige fordele.

Svanemærket.

Svanemærke certificering, som blev indført af Nordisk Ministerråd. Svanemærket’s vision er et bæredygtigt samfund, hvor fremtidige generationer kan nyde godt af de samme betingelser og muligheder som vi selv gør. Et vigtigt skridt i retning af denne vision er, ved hjælp af miljømærkning, at hjælpe forbrugerne til vælge de mest miljøvenlige produkter. Svanemærket viser at et produkt er et godt miljøvalg.

Kommentar (0)